URL path: Αρχική σελίδα // Ω Λιπαρά Οξέα Πλήρης Έλεγχος ΩmegaScan

Ω Λιπαρά Οξέα Πλήρης Έλεγχος ΩmegaScan

Ο έλεγχος των λιπαρών οξέων του πλάσματος με το ΩmegaScan® χρησιμοποιείται για την εκτίμηση των επιπέδων και της ισορροπίας των απαραίτητων και μη-απαραίτητων λιπαρών οξέων του οργανισμού. Ο έλεγχος περιλαμβάνει τα Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα, τα «κακά» trans λιπαρά οξέα καθώς και ορισμένους σημαντικούς δείκτες για την εκτίμηση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Τα λιπαρά οξέα του πλάσματος είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για τη ρύθμιση της ακεραιότητας των κυτταρικών μεμβρανών, την αρτηριακή πίεση και την πήξη, τα επίπεδα των λιπιδίων, την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, την ανάπτυξη των κυττάρων και την φλεγμονώδη απόκριση σε βλάβη και μόλυνση

Γιατί να μετρήσετε τα Ωμέγα Λιπαρά Οξέα;
 
  • Τα ω3-λιπαρά οξέα είναι πολύ σημαντικά για την υγεία της καρδιάς, του νευρικού συστήματος και των αρθρώσεων
  • Τα χαμηλά επίπεδα των ω3-λιπαρών οξέων σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης θανατηφόρου καρδιακού επεισοδίου, κατάθλιψης και πιθανόν και νόσου Alzheimer
  • Τα ω3-λιπαρά οξέα είναι πολύ σημαντικά στην εγκυμοσύνη για το έμβρυο επειδή αποτελούν δομικά συστατικά του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου και των ματιών. Τα ω3-λιπαρά οξέα περνούν τον πλακούντα ενώ η λήψη τους μειώνει την πιθανότητα πρόωρου τοκετού
  • Οι περισσότεροι άνθρωποι που ακολουθούν την τυπική δυτική διατροφή έχουν χαμηλά επίπεδα ω3-λιπαρών οξέων στο αίμα τους ενώ η μεσογειακή διατροφή παρέχει άριστη σχέση ω3 και ω6 λιπαρών οξέων στον οργανισμό
  • Τα επίπεδα των ω3-λιπαρών οξέων μπορούν να ρυθμιστούν σχετικά εύκολα με απλές διαιτητικές αλλαγές και τη λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων στην σωστή δοσολογία
  • Ο μόνος τρόπος να ελέγξετε τα επίπεδα των ω3-λιπαρών οξέων στον οργανισμό σας είναι μετρώντας τα με το ΩmegaScan®

Αφού όμως όλοι χρειάζεται να λαμβάνουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, για ποιό λόγο να τα μετρήσει κάποιος; Δεν θα μπορούσε απλώς να παίρνει συμπληρώματα ή να προσαρμόζει τη διατροφή του σε υψηλές δόσεις ωμέγα-3;

Όλα είναι θέμα ισορροπίας. Για να πάρετε τα μέγιστα αποτελέσματα από τα συμπληρώματα, θα πρέπει να λαμβάνετε τη σωστή δόση, στη σωστή αναλογία με τα υπόλοιπα λιπαρά οξέα (π.χ. ωμέγα-6) και συγχρόνως θα πρέπει να γνωρίζετε αν τρώτε πάρα πολλά από τα «κακά» trans-λιπαρά οξέα και κορεσμένα λίπη.

Η πρόληψη των καρδιαγγειακών και των νευροεκφυλιστικών νοσημάτων ξεκινά με τη γνώση των παραγόντων κινδύνου που έχετε να αντιμετωπίσετε και τον τρόπο που μπορούν να διορθωθούν.

Ποιοι πρέπει να κάνουν έλεγχο των Λιπαρών Οξέων του Πλάσματος;
 
  • Ασθενείς που πρόκειται να λάβουν θεραπεία με ωμέγα-3, είτε με τη μορφή συμπληρωμάτων είτε με τη διατροφή:
    • Ασθενείς με υπερχοληστερολαιμία ή / και υπερτριγλυκεριδαιμία, ιδιαίτερα αν λαμβάνουν κάποιο φάρμακο (π.χ. στατίνες)
    • Ασθενείς με υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου
    • Εγκυμονούσες στην αρχή της εγκυμοσύνης
    • Έφηβοι και παιδιά με νευρολογικά νοσήματα (π.χ. αυτισμός, ADHD)
    • Ενήλκες με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νευροεκφυλιστικού νοσήματος (π.χ. νόσος Alzheimer)
    • Ασθενείς με χρόνια φλεγμονή και διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος
    • Ασθενείς με αρθρίτιδα και άλλα μυοσκελετικά προβλήματα
    • Αθλητές και άνθρωποι που ασχολούνται με τον αθλητισμό
  • Ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία με συμπληρώματα που περιέχουν ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας της θεραπείας
Περισσότερες πληροφορίες για τα Ω-Λιπαρά Οξέα

Τα λιπαρά οξέα είναι καρβοξυλικά οξέα τα οποία μπορεί να είναι είτε ακόρεστα (έχουν δηλαδή ένα ή περισσότερους διπλούς δεσμούς άνθρακα-άνθρακα) ή κορεσμένα (χωρίς δηλαδή διπλούς δεσμούς άνθρακα-άνθρακα). Υπάρχουν δύο οικογένειες απαραίτητων λιπαρών οξέων, τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6, τα οποία είναι πολυακόρεστα (PUFA) που σημαίνει ότι έχουν περισσότερους από ένα διπλό δεσμό C-C. Τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6 ονομάζονται απαραίτητα λιπαρά οξέα επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει και ως εκ τούτου πρέπει να προσληφθούν με τη διατροφή.

Τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, γνωστά επίσης και ως n-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (n-3 PUFA), συμμετέχουν σε πολλά βιοχημικά μονοπάτια, συμπεριλαμβανομένων της πήξης του αίματος, της μυϊκής λειτουργίας, της κυτταρικής μεταφοράς, της κυτταρικής διαίρεσης και ανάπτυξης. Τα κυριότερα ω3 λιπαρά οξέα είναι το εικοσιπεντανοϊκό οξύ (ΕΡΑ), το δοκοσαεξαενοϊκό οξύ (DHA) και το α-λινολενικό οξύ (ALA). Το ιχθυέλαιο και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγκα και ο τόνος αποτελούν τις κυριότερες διατροφικές πηγές EPA και DHA. Το α-λινολενικό οξύ βρίσκεται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φασόλια και τα φυτικά έλαια.

Τα Ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, γνωστά επίσης και ως n-6 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (n-6 PUFA), ανήκουν και αυτά όπως και τα ω3, στα απαραίτητα λιπαρά οξέα. Τα ω6 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για διάφορες κυτταρικές λειτουργίες και προέρχονται από διάφορες τροφές ζωικής προέλευσης (κρέατα, αυγά, γαλακτοκομικά). Η βέλτιστη διατροφική αναλογία Ω-6 προς Ω-3 Λιπαρά Οξέα είναι 1:1, όμως στη σύγχρονη δυτικού τύπου διατροφή η σχέση αυτή είναι συνήθως μεγαλύτερη από 10:1

 

Επιπρόσθετες πληροφορίες
Share it